EASTER CARD CONTEST 2022

Easter Card Contest 2022 Konkurs na kartkę wielkanocną z życzeniami w języku angielskim

Z okazji Świąt Wielkanocnych odbył się konkurs na kartkę wielkanocną z życzeniami w języku angielskim. Konkurs adresowany był do uczniów wszystkich klas 1-3 i 4-8. Zadaniem uczniów było własnoręczne wykonanie kartki i napisanie świątecznych życzeń w języku angielskim. Uczniowie młodsi i starsi wykonali wiele pięknych kartek. Przy ocenie prac nauczyciele brali pod uwagę inwencję twórczą, walory estetyczne, własny wkład pracy oraz poprawność językową.

EASTER CONTEST 2022 - WYNIKI KONKURSU:

Klasy 1-3

I MIEJSCE:
 Laura Wojtecka kl. 3c, Maja Pustelny kl. 3c
II MIEJSCE: Lena Tomczyk kl. 3c
III MIEJSCE: Zuzanna Krawczuk kl. 3b

WYRÓŻNIENIA: Maja Frydecka kl. 1a, Natalia Zasadni kl. 1a, Natalia Misiaszek kl. 1a, Marta Skoczek kl. 1a, Weronika Adamkiewicz kl. 3a, Hania Mandrela kl. 1a, Zuzanna Żuk kl. 1a, Michał Downar kl. 3c

Klasy 4-8

I MIEJSCE: Oliwia Sobik kl. 7a
II MIEJSCE: Małgosia Poręba kl. 7a
III MIEJSCE: Julia Racis kl. 7b

WYRÓŻNIENIA: Natalia Złotkowska kl. 5c, Hania Majchrzak kl. 7b, Ania Poręba kl. 5a, Martyna Flak kl. 8a

Wszyscy uczniowie biorący udział w konkursie otrzymali oceny celujące z języka angielskiego i pozytywne uwagi za udział w konkursie. Laureaci konkursu potrzymali pamiątkowe dyplomy i upominki.

Bardzo dziękujemy wszystkim uczniom za udział w konkursie. Mamy nadzieję, że przygotowywanie kartek było przyjemnością i dobrą zabawą. Zapraszamy wszystkich do udziału w konkursie za rok.

Nauczyciele języka angielskiego.

MIKOŁAJKOWE ROZGRYWKI SCRABBLE W JĘZYKU ANGIELSKIM 2021

Plansza do gry w scrabble z motywem czapki mikołajkowej

Dnia 6 grudnia 2021roku odbyły się w naszej szkole MIKOŁAJKOWE ROZGRYWKI W SCRABBLE W JĘZYKU ANGIELSKIM w kategorii klas IV – V i VII – VIII. Do rozgrywek przystąpiło 10 drużyn. Uczniowie w parach układali na planszy angielskie wyrazy, najlepiej jak najdłuższe i najwyżej punktowane. Specjalną premię otrzymywała drużyna, która ułożyła hasło związane ze świętami, Mikołajem czy zimą. Suma punktów zdobytych podczas rywalizacji z drużyną przeciwną zdecydowała o miejscu. Układanie słów na planszy z wylosowanych liter nie jest wcale takie łatwe, a tym bardziej w języku angielskim. Dziękujemy za udział wszystkim uczestnikom i gratulujemy zwycięzcom.


WYNIKI rozgrywek SCRABBLE po angielsku 2021:

KLASY IV – V

I MIEJSCE: Julia Radecka i Nina Górniak kl. 5c
II MIEJSCE: Dorota Owczarczyk i Alicja Ring kl. 4c
III MIEJSCE: Julia Lis i Nadia Hartman kl. 4b oraz Zosia Poziomka i Dorota Nowak kl. 5a

KLASY VII – VIII

I MIEJSCE: Maurycy Wojtysiak i Karol Okła kl. 7b
II MIEJSCE: Kacper Kolat i Paweł Kaziród kl. 8b
III MIEJSCE: Kacper Mazurek i Bartek Skowronek kl. 7b

Wszyscy uczestnicy otrzymują oceny za udział w rozgrywkach a zwycięzcom zostaną wręczone pamiątkowe dyplomy i świąteczne upominki.

Język angielski teatralnie. Lekcje ze spektaklem online w klasach 4b, 5a i 5c.

W ramach obchodów Europejskiego Dnia Języków Obcych, współpracując z Centrum Teatralnym z Krakowa, ponownie sięgnęliśmy po ich ofertę teatralną. Ponieważ w obecnej sytuacji tradycyjne teatry działają z różnymi ograniczeniami,  po raz kolejny skorzystaliśmy z wyjątkowego projektu, który łączy świat teatru i nauki za pomocą interaktywnej aplikacji online.  Aplikacja ta okazała się ogromną pomocą w momencie, gdy nie ma możliwości urozmaicenia nauczania poprzez tradycyjną wizytę w teatrze.

 

Uczniowie klas 4b i 5c naszej szkoły zobaczyli spektakl Egg on a trip, będący połączeniem teatru i nauki języka angielskiego poprzez aplikację online.  Spektakl opowiada historię małego jajka, które wyrusza w pełną przygód wędrówkę. Podczas swojej wyprawy poznaje siedem zwierząt - przyjaciół, z którymi żadna przeszkoda nie jest trudna. To historia o przyjaźni i odwadze skierowana jest do młodych widzów w poetyckim i zrozumiałym języku. Zawiera specjalnie opracowane nagranie wideo bajkowego kukiełkowego jaja z wyprawy, którą odbywa główny bohater. Jest to interaktywna bajka z ćwiczeniami językowym, które służą  do powtarzania i poznawania nowych słów i zwrotów, które uczniowie napotkali podczas oglądania spektaklu.

Uczniowie klasy 5a, którzy w tamtym roku oglądali spektakl „Egg on a trip”, w tym roku mieli możliwość zobaczenia innego spektaklu „Mr Wolf goes to England”. Była to wesoła muzyczna opowieść w stylu kabaretowym z zabawnymi animacjami. Unikalne połączenie teatru z nauką języka angielskiego poprzez aplikację online i interaktywne ćwiczenia językowe.

Zarówno historia o zabawnym jajku i jego przyjaciołach, jak i historia o Panu Wilku, który wyrusza w pełną przygód podróż do Anglii podobały się naszym uczniom i dostarczyły dużo pozytywnych wrażeń. Dały możliwość nauczenia się nowych słów i zwrotów poprzez kontakt z językiem angielskim podczas nietypowej lekcji.

Mamy też nadzieję na dalszą współpracę z Centrum Teatralnym z Krakowa i  że w niedalekiej przyszłości uczniowie będą mogli wybrać się osobiście do teatru i zobaczyć spektakl w języku angielskim z aktorami na scenie.

 

https://centrumteatralne.online/

https://centrumteatralne.online/produkcje/egg-on-a-trip

https://centrumteatralne.online/produkcje/wolf

Europejski Dzień Języków Obcych 2021 w naszej szkole

Dnia 27 września 2021 roku z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych, który przypada na 26 września, uczniowie naszej szkoły włączyli się różne działania. Uczniowie klas I-III kolorowali flagi Francji, Niemiec, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii oraz ubrali się w kolorach flagi danego państwa. Uczniowie klas IV-VIII wzięli udział w konkursie na przebranie i plakat związany z wcześniej wylosowanym krajem. Zadaniem uczniów było przygotowanie plakatu informacyjnego na temat symboli, zabytków, potraw, czy ciekawostek oraz stroju nawiązującego do danego kraju i jego barw narodowych lub do pochodzącej z tego kraju osoby oraz jego zaprezentowanie podczas konkursu. Ponadto uczniowie wysłuchali także audycji przez szkolny radiowęzeł na temat genezy Europejskiego Dnia Języków Obcych.


Wszystkie drużyny były znakomicie przygotowane, pracowały nad swoimi plakatami z ogromnym zaangażowaniem, natomiast pomysły na stroje były bardzo różnorodne i kreatywne. Niektóre nawiązywały do sportowców, aktorów, zespołów muzycznych, barw narodowych czy postaci historycznych. Poziom klas był bardzo wyrównany dlatego niełatwo było wyłonić zwycięzcę. Przy ocenie brano pod uwagę przede wszystkim organizację drużyny, przygotowanie stroju, przyniesione materiały, sposób prezentacji stroju i plakatu, pomysłowość i ogólne wrażenia artystyczne. Jury jednomyślnie przyznało I miejsce klasie IVb, która zaprezentowała strój starożytnej Rzymianki oraz aktorki i piłkarza, następnie w piękny i ciekawy sposób opowiedziała o włoskich zabytkach, przysmakach i ciekawostkach. Klasa Va, która zajęła II miejsce w konkursie, przeniosła nas do Chorwacji. Grupa przygotowała ciekawy plakat i wcieliła się w rolę sportowców, piłkarza, tenisisty, jak również Dalmatyńczyka – to właśnie z Dalmacji pochodzi podobno ta rasa psa. Z prezentacji dowiedzieliśmy się także, że krawat wcale nie pochodzi z Francji, tylko z Chorwacji. Natomiast klasa 7a zaprezentowała nam szkockie klimaty i szkocką kratę oraz wiele ciekawostek na temat Szkocji. Klasa 8a zaciekawiła nas informacjami na temat Niemiec, sławnych postaci, zespołów, niemieckich zwyczajów czy przysmaków. Dziewczyny wcieliły się w rolę piosenkarek niemieckiego zespołu Tic Tac Toe, który cieszył się największą popularnością w drugiej połowie lat 90. Obie drużyny 7a i 8a zdobyły ex aequo III miejsce.


I miejsce – WŁOCHY (kl.4b w składzie: Nadia Hartman, Julia Lis, Jakub Brudny)
II miejsce – CHORWACJA (kl.5a w składzie: Iga Beszczyńska, Maja Frąckiewicz, Natalia Kisiel)
III miejsce – SZKOCJA (kl. 7a w składzie: Milena Kania, Lena Woszczyńska, Bartek Kołodziej
III miejsce – NIEMCY (kl. 8a w składzie: Natalia Oleś, Klaudia Wójcik, Emilia Żyrek)


Ponadto wszystkie klasy I-VIII mogły włączyć się do wspólnej językowej zabawy poprzez ubranie się w barwy narodowe wcześniej wylosowanego kraju. Tutaj najlepiej spisały się klasy młodsze. Oto podsumowanie:

I MIEJSCE kl. 2b, która zaprezentowała barwy Francji
II MIEJSCE kl. 2c, która zaprezentowała barwy Hiszpanii
III MIEJSCE kl. 1c i 3c, które również zaprezentowały barwy Hiszpanii


Wśród uczniów klas IV-VIII wyróżnienie dla klasy 5a za przyozdobienie ubrań elementami barw narodowych Chorwacji.


Wszyscy uczestnicy otrzymują oceny celujące z języka angielskiego jako nagrodę za udział we wspólnej zabawie. Zwycięskie drużyny otrzymają pamiątkowe dyplomy i upominki.


Wszystkim dziękujemy za ogromny wkład pracy włożony w przygotowanie, za udział w konkursie i przybliżanie wiadomości na temat krajów europejskich oraz promowanie nauki języków obcych.

 

Konkurs interaktywny z języka angielskiego The Big Challenge 2021

Dnia 13 kwietnia 2021 roku odbył się w naszej szkole interaktywny konkurs z języka angielskiego The Big Challenge.
W tym roku ze względu na nauczanie zdalne konkurs przeprowadzony został online indywidualnie z wykorzystaniem sprzętu ucznia, a nie jak dotychczas w pracowni komputerowej w szkole. Uczniowie rozwiązywali zadania samodzielnie
w domach (Home Edition) będąc jednocześnie w kontakcie z nauczycielem na platformie Teams. Konkurs przebiegł bez zakłóceń i problemów technicznych. Udział w nim wzięło 14 uczniów na 3 poziomach językowych.

Głównym celem THE BIG CHALLENGE jest promowanie nauki języka angielskiego
w formie zabawy pedagogiczno-edukacyjnej. Każdy uczeń miał szansę sprawdzić swoją znajomość języka i wykorzystać okazję do przyjemnej i pożytecznej zabawy z językiem. Pytania konkursowe sprawdzały wiedzę z zakresu słownictwa, rozumienia tekstu pisanego i ze słuchu, gramatyki i ogólnej znajomości kultury krajów anglojęzycznych. 

 

Każdy uczeń otrzymał nagrodę, certyfikat uczestnictwa oraz miał możliwość porównania swojego wyniku w trzech rodzajach klasyfikacji: krajowej, regionalnej oraz szkolnej.

  • Na poziomie 1 (LEVEL 1) najwyższy wynik w szkole osiągnęła uczennica kl. 4a Maja Frąckiewicz
  • Na poziomie 2 (LEVEL 2) najwyższy wynik w szkole, a 6 w regionie osiągnął uczeń kl.6b Kacper Mazurek
  • Na poziomie 3 (LEVEL 3) najwyższy wynik w szkole osiągnęła uczennica kl. 7a Natalia Oleś

W konkursie wysokie wyniki osiągnęli również: Franek Kwiendacz, Igor Filipiak, Maja Ferens (LEVEL 1);
Igor Goliasz (LEVEL 2)
 

 Wszystkim uczestnikom konkursu dziękujemy za udział i gratulujemy wyników.
Zapraszamy wszystkich chętnych uczniów za rok!

 

 

Inwazja krasnali…

Dwarfs of Wrocław

Podczas zdalnego nauczania klasy czwarte w ramach kulturowych lekcji języka angielskiego udały się na wirtualną wycieczkę do Wrocławia. Poznały zabytki, dowiedziały się wielu ciekawych rzeczy na temat tego pięknego miasta nad rzeką Odrą. Lekcja ta była także okazją do poznania nowego słownictwa. Jednak największą atrakcją turystyczną okazały się Wrocławskie krasnale! Jest ich we Wrocławiu bardzo dużo, ale może ich być jeszcze więcej.

Uczniowie zainspirowani małymi stworkami ukrywającymi się w różnych zakamarkach Wrocławia postanowili zaprojektować swoje własne wizje krasnali. Jest Wąsiasty, Januszek – robotniczek, jest Ciastuś, wielbicielki kwiatów, książek, wędkowania, piłki nożnej, strażnik pociągów, leśni drwale i wiele innych! Podziwiajcie!

What a great collection of dwarfs! Admire the creativity and artistic talents!

KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA KARTKĘ WIELKANOCNĄ

EASTER CARD CONTEST 2021

Kartka wielkanocna. Kolaż zdjęć prac konkursowych.

Z okazji Świąt Wielkanocnych nauczyciele języka angielskiego zorganizowali konkurs na Kartkę Wielkanocną.
Konkurs adresowany był do uczniów wszystkich klas 1-8. Zadaniem uczniów było własnoręczne wykonanie kartki
i napisanie świątecznych życzeń w języku angielskim.

Otrzymaliśmy wiele zdjęć z pięknymi świątecznymi kartkami. Kartki były różne i każda śliczna, że znów trudno
było wyłonić zwycięzców. Doceniamy włożone w ich wykonanie serce i wiele artystycznych pomysłów.
Wszystkie nadesłane zdjęcia kartek wielkanocnych można podziwiać na stronie szkoły.

Jury konkursowe przy ocenie prac brało pod uwagę inwencję twórczą, walory estetyczne, własny wkład pracy
oraz poprawność językową. Konkurs rozstrzygnięto w dwóch kategoriach wiekowych, dla klas I - III
oraz dla klas IV - VIII. Tym razem jury przyznało równorzędne wyróżnienia.

 

WYNIKI KONKURSU - WYRÓŻNIONE PRACE:

Klasy 1-3

  • Maksymilian Okrzesik 3c
  • Emilia Szyrocka 3a
  • Marta Kowalczyk 2b
  • Laura Wojtecka 2c
  • Hanna Wójcikowska 1b
  • Amelia Chmiel 1b

Klasy 4-8

  • Dominik Dubiel 4a
  • Maja Frąckiewicz 4a
  • Milena Królikowska 4a
  • Martyna Świąder 8a
  • Natalia Oleś 7a
  • Igor Harazim 6b

 

Wszyscy uczniowie biorący udział w konkursie otrzymają lub już otrzymali oceny celujące z języka angielskiego. Pamiątkowe dyplomy i upominki zostaną wręczone po powrocie do szkoły.

Bardzo dziękujemy wszystkim uczniom za udział w konkursie. Mamy nadzieję, że przygotowywanie tej kartki było dla Was przyjemnością i dobrą zabawą, że dzięki temu mogliście poczuć świąteczną atmosferę.

Życzymy Wam i Waszym bliskim dużo zdrowia, radosnych chwil w gronie rodziny i dużo optymizmu na przyszłość.

Happy Easter!

Nauczyciele języka angielskiego.

Food art - owocowo-warzywne projekty na lekcji języka angielskiego

Uczniowie klasy 4a i klasy 4c w ramach lekcji angielskiego przygotowali owocowo-warzywne stworki.
Zadaniem uczniów było wykonanie stworka lub obrazka przy użyciu warzyw i owoców lub innych produktów spożywczych według własnego pomysłu. Następnie należało opisać po angielsku jakie warzywa i owoce oraz produkty wykorzystano w projekcie.

 

Wszystkie prace uczniów są przepiękne, różnorodne i świadczą o wielkiej pomysłowości
i talentach artystyczno-językowych.

Myślę, że praca nad tym projektem była smaczna, zdrowa i sprawiła wiele radości.

Konkurs na kartkę świąteczną
CHRISTMAS CARD

KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA KARTKĘ ŚWIĄTECZNĄ
CHRISTMAS CARD CONTEST

 

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia nauczyciele języka angielskiego zaprosili uczniów naszej szkoły
do udziału w konkursie na Kartkę Świąteczną.

W konkursie wzięli udział zarówno najmłodsi uczniowie z klas 1-3 jak i starsi z klas 4-8.

Zadaniem uczniów było własnoręczne wykonanie kartki o tematyce Bożego Narodzenia oraz napisanie życzeń w języku angielskim. Uczniowie klas pierwszych dodatkowo na swoich kartkach mieli za zadanie umieścić flagę wybranego kraju partnerskiego (Cypru, Rumunii lub Malty), z którym współpracujemy w ramach projektu Erasmus+ „Wszyscy jesteśmy różni, ale tak samo się uśmiechamy”. We are all different but we all smile in the same way!

W konkursie wzięło udział bardzo wielu uczniów, otrzymaliśmy mnóstwo zdjęć, z których niełatwo było wybrać zwycięzców. Poziom był bardzo wysoki i wyrównany, a wszystkie kartki piękne i wyjątkowe. Widać włożone w ich wykonanie serce i dużo świątecznego zapału. Wszystkie kartki można podziwiać na stronie szkoły.

Jury konkursowe przy ocenie prac brało pod uwagę inwencję twórczą, walory estetyczne, własny wkład pracy oraz poprawność językową. Konkurs rozstrzygnięto w dwóch kategoriach wiekowych, dla klas I - III oraz dla klas IV - VIII.

 

WYNIKI KONKURSU:

Klasy 1-3

I MIEJSCE: Artur Krzyształa kl. 1b, Marcel Dubiel kl. 1c, Majka Mencnerowska kl. 3a 

II MIEJSCE: Marta Kowalczyk kl. 2b 

III MIEJSCE: Michał Jeziorski kl. 2a 

Wyróżnienie:   Magda Tymek kl. 1c, Emilia Prus kl. 2a 

 

Klasy 4-8

I MIEJSCE: Zosia Poziomka kl.4a 

II MIEJSCE: Natalia Oleś kl.7a 

III MIEJSCE: Roksana Adamiec kl.4c i Maja Frąckiewicz kl.4a 

Wyróżnienie: Iga Beszczyńska kl.4a, Natalia Złotkowska kl.4c, Dominik Dubiel kl.4a, Patryk Rakoczy kl.4a,
Oliwer Lukaszczyk kl.4c, 
Igor Harazim 6b, Artur Harazim 7b
 

 

Wszyscy uczniowie biorący udział w konkursie otrzymają lub już otrzymali oceny celujące z języka angielskiego.
To obecnie jedyna nagroda jaką możemy Wam wszystkim przyznać. Jeżeli będzie to możliwe, po feriach, zwycięzcy otrzymają pamiątkowe dyplomy i upominki.

Bardzo dziękujemy za udział w konkursie. Mamy nadzieję, że przygotowywanie tej kartki było dla Was przyjemnością
i dobrą zabawą, że dzięki temu mogliście poczuć świąteczną atmosferę.

Życzymy Wam i Waszym bliskim dużo zdrowia, radosnych chwil w gronie rodziny i dużo optymizmu na przyszłość.

Merry Christmas and a Happy New Year!

Nauczyciele języka angielskiego.

Teatr, który Was znajdzie. Angielski spektakl online w klasie 4a.

W czasach epidemii niestety nie można wybrać się do teatru, więc teatr przyszedł do nas.
Klasa 4a zdecydowała się skorzystać z oferty Centrum Teatralnego z Krakowa, które jest profesjonalnym teatrem prywatnym, którego wysokiej klasy repertuar w języku angielskim od wielu lat odnosi sukcesy i jego przedstawienia zawsze spotykają się z pozytywną reakcją pedagogów i uczniów.

Teatr z Krakowa przy współpracy z teatrem ze Słowacji przygotował spektakl w wersji online, który można było zobaczyć zarówno w szkole, jak i przy użyciu specjalnych kodów dostępu uczniowie mogli zobczyć samodzielnie w domu. Spektakl ten stanowił unikalne połączenie aplikacji teatralnych i internetowych.

Spektakl nosił tytuł "Egg on the trip" i opowiadał zabawne przygody pewnego jajka 
i jego przyjaciół. Przybrał formę kukiełkowo-aktorską i był podzielony na części, 
z których każda poprzedzona była nauką słownictwa. Towarzyszyły temu interaktywne ćwiczenia. 
Dopiero po ich rozwiązaniu użytkownicy mogli uruchomić dalszą część, po której następowały nowe wyzwania. W ten sposób uczniowie byli zmotywowani, 
aby bardziej skupić się na przedstawionej treści i oglądać ją ze zrozumieniem.

Spektakl ten dedykowany był jako ciekawa pomoc dydaktyczna w nauce języka obcego  
i stanowił wartościowe uzupełnienie w nauczaniu języka angielskiego. Umożliwienie dzieciom zobaczenia tego spektaklu, a tym samym uatrakcyjnienie lekcji i nauki języka było trafnym przedsięwzięciem. Poznane podczas oglądania spektaklu słowa i zwroty uczniowie na pewno wykorzystają w dalszej nauce.

 

Dzień Języków Obcych - wyniki konkursu 2020


Dnia 30 września 2020 roku uczniowie klas IV-VIII wzięli udział w drużynowym konkursie plastyczno – językowym z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych. Zadaniem uczniów było przygotowanie plakatu na temat wylosowanego wcześniej kraju i jego zaprezentowanie podczas konkursu.

Wszystkie drużyny były znakomicie przygotowane, pracowały nad swoimi plakatami z ogromnym zaangażowaniem, poziom klas był bardzo wyrównany dlatego niełatwo było wyłonić zwycięzcę. Przy ocenie brano pod uwagę organizację drużyny, przyniesione materiały, rekwizyty, wypowiedź i sposób prezentacji, pomysłowość i ogólne wrażenia artystyczne.

Kategoria klasy IV-VI
I miejsce – FRANCJA (kl.4c w składzie: Roksana Adamiec, Natalia Złotkowska, Julia Radecka)

II miejsce – WIELKA BRYTANIA (kl.4a w składzie: Zosia Poziomka, Franek Kwiendacz, Wojtek Witosz)

Wyróżnienie za prezentację plakatu w języku angielskim – KANADA (kl. 6a w składzie: Milena Kania, Lena Woszczyńska, Jagoda Bydlińska)

Kategoria klasy VII-VIII
I miejsce – WĘGRY (kl. 7a w składzie: Martyna Flak, Natalia Oleś, Wiktoria Tyc)

II miejsce – NORWEGIA (kl. 7b w składzie: Nicole Kubiak, Paweł Kaziród, Artur Harazim)

Wyróżnienie specjalne za rekwizyty → specjalnie na tę okazję uszyte maseczki z flagą Włoch - WŁOCHY (kl. 8a w składzie: Kaja Gruszczyk, Patryk Boduch, Szymon Żochowski)

Wszyscy uczestnicy otrzymują oceny celujące z języka angielskiego jako nagroda za udział we wspólnej zabawie. Zwycięskie drużyny otrzymają pamiątkowe dyplomy.

Wszystkim dziękujemy za ogromny wkład pracy włożony w przygotowanie, za udział w konkursie i promowanie nauki języków obcych.

Smerfowe rozgrywki na lekcjach języka angielskiego

 

Uczniowie klasy 4a i 4c powtarzali poznane na lekcjach słownictwo grając w grę planszową. Rozgrywkom towarzyszyli znani, mali niebiescy bohaterowie bajki. Było smerfastycznie!

Nauka przez zabawę!

Konkurs Kulturowy ANGIELSKI W PIGUŁCE 2019

Dnia 6 czerwca 2019 roku odbył się w naszej szkole konkurs Angielski w Pigułce dotyczący kultury krajów anglojęzycznych. 
W konkursie wzięły udział 3-osobowe drużyny z klas VIII i III gimnazjum. Zadaniem grup było przygotowanie dialogów na wybrany przez uczniów temat, które zostały ocenione przez szkolne jury w kategoriach bogactwo językowe, poprawność językowa, płynność mówienia i ogólne wrażenia artystyczne.|
Uczniowie wykazali się pomysłowością i świetną znajomością języka angielskiego.

Po prezentacji dialogów uczniowie zmierzyli się jeszcze z różnymi zadaniami, które sprawdzały ich znajomość charakterystycznych budynków, symboli, postaci krajów anglojęzyczych oraz gramatyki i funkcji językowych.

 

Oto wyniki konkursu:

  • I miejsce klasa 3d (Natalia Gamoń, Patrycja Barwiak, Wiktor Łodziana)
  • II miejsce klasa 8b (Wiktoria Kawulok, Paulina Podleśny, Julia Rusin)
  • III miejsce 3a (Julia Szymura, Natalia Piwowar, Małgosia Kania)

 Gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursach językowych!

Na lekcji języka angielskiego

Uczniowie klasy 6a przygotowali scenki w sklepie odzieżowym, wcielili się w rolę klienta i sprzedawcy. Starali się jak najlepiej wykorzystać poznane słownictwo, a swoje scenki wzbogacili rekwizytami.

Klasy III gimnazjum przygotowały dialogi na temat sportu, świata przyrody czy podróży. Uczniowie wykazali się dużą znajomością języka oraz ogromną kreatywnością, płynne wypowiedzi, swoboda, pomysłowe rekwizyty sprawiły, że scenki stały naprawdę na wysokim poziomie. Myślę, że wszyscy bardzo dobrze wypadli i dobrze się bawili.

The Big Challenge 2019

Dnia 3 kwietnia 2019 roku uczniowie naszej szkoły wzieli udział w internetowym konkursie z języka angielskiego.

Do konkursu przystąpiło 28 uczniów z kl.IV, V, VI,VIII SP oraz 3 gimnazjum.

The Big Challenge to interaktywny konkurs online z języka angielskiego, atrakcyjny wizualnie, który zawiera komponent audio, umożliwiający uczniom zmierzenie się z pytaniami ze słuchu.

Głównym celem THE BIG CHALLENGE jest promowanie nauki języka angielskiego w formie zabawy pedagogiczno-edukacyjnej.

Test konkursowy odbywa się w trybie online, na komputerze lub tablecie podłączonym do Internetu na czas trwania konkursu. Moduł testowy składa się z 45 pytań, dla każdego pytania podane są 4 możliwe odpowiedzi. Zadaniem ucznia jest wybranie jednej, poprawnej odpowiedzi. Pytania sprawdzają wiedzę z zakresu słownictwa, rozumienia tekstu pisanego i ze słuchu, gramatyki i ogólnej znajomości kultury. Konkurs proponuje łącznie 5 poziomów trudności, poziomy The Big Challenge odpowiadają poziomom A1-B1 przyjętym w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (ang. CEFR). Dla każdego poziomu przewidziano odrębną serię pytań, opracowanych zgodnie z obowiązującym programem nauczania. 

Konkurs stanowi skuteczne narzędzie motywacji, a możliwość korzystania ze strefy gier na darmowej platformie sprawia, że nauka języka może być przyjemna i pożyteczna. 

Dnia 13 czerwca 2019 zostały wręczone nagrody
za konkurs The Big Challenge oraz Konkurs Fox 2019.

Wśród uczniów klas IV najlepszy wynik uzyskał Kacper Mazurek, wśród uczniów klas VIII najwyższe wyniki uzyskali Igor Skolimowski i Wiktoria Kawulok, natomiast najlepsze wśród klas III gimnazjalnych okazały się Emilia Kasperczyk i Kinga Kowalczyk.

W Ogólnopolskim Kokursie Języka Angielskiego najwyższy wynik wśród młodszych uczniów w kategorii BUNNIES uzyskał Dawid Gut z 6a,
a wśród najstarszych uczniów w kategorii LIONS najlepsza okazała się Emilia Kasperczyk z kl. 3a gimnazjum.

G R A T U L U J E M Y !!!

Na lekcji historii w klasie dwujęzycznej

 Tym razem klasa miała dosyć nietypową lekcję historii. 

Trudno współczesnej młodzieży zrozumieć czasy komunizmu, czasy kartek na mięso, czasy kolejek czy braku towaru na półkach. Korzystając z gry planszowej mogli poczuć klimat tamtych lat i spróbować znależć odpowiedź na pytanie "Jak przeżyć w PRL-u?"

KLASA DWUJĘZYCZNA W MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO

W dniach 8-10 maja 2019 klasa 6a i 8b pojechały na wycieczkę do Warszawy.

W ciągu trzech dni uczniowie zwiedzili najważniejsze obiekty i ciekawe miejsca w stolicy. Pierwszego dnia wjechali na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, znajdujący się na 30 piętrze, skąd roztacza się piękna panorama Warszawy. W programie znalazły się także Złote Tarasy, zmiana warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, Hotel Bristol i tablica sławnych gości, Stare Miasto z Kolumną Zygmunta i Zamkiem Królewskim, Pałac Prezydencki, czy Pomnik Małego Powstańca. 

Drugiego dnia wycieczki odbyła się żywa lekcja historii w Muzeum Powstania Warszawskiego, następnie wszyscy udali się na cmentarz wojskowy na Powązkach, a po nim zaplanowana była wizyta w Polskim Radiu. Na koniec spacer po Łazienkach Królewskich.

Trzeciego dnia uczniowie zwiedzali Stadion Narodowy, gdzie czekały ich piłkarskie emocje, następnie uczyli się przez zabawę spędzając czas w Centrum Nauki Kopernik. Ostatnim punktem programu były piękne ogrody na tarasach Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. 

Wycieczka była udana i dostarczyła wielu wrażeń. 

Rozgrywki Scrabble po angielsku 2018

Dnia 6 grudnia 2018 roku odbyły się w naszej szkole MIKOŁAJKOWE ROZGRYWKI W SCRABBLE PO ANGIELSKU w kategorii klas V, VI, VIII i III gimnazjum. Do rozgrwek finałowych zakwalifikowały sie po 4 drużyny z każdego poziomu. Uczniowie w parach układali na planszy angielskie wyrazy, najlepiej jak najdłuzsze i najwyzej punktowane. Suma punktów zdecydowała o wyniku druzyny.

 

WYNIKI rozgrywek SCRABBLE po angielsku:

 

KLASY V

I MIEJSCE: Hania Kwiendacz i Wiktoria Tyc
II MIEJSCE: Kacper Kolat i Oliwier Wojciechowski
III MIEJSCE: Justyna Slisz i Artur Harazim

 

KLASY VIII

I MIEJSCE: Martyna Kuczok i Julia Rusin
II MIEJSCE: Kacper Kabut i Ania Zugaj
III MIEJSCE: Oliwia Twardowska i Kacper Kostanek

 

KLASY III GIMNAZJUM

I MIEJSCE: Ania Łapińska i Emilia Sułek
II MIEJSCE: Marta Mizera i Jessica Zawistowska
III MIEJSCE: Dawid Piecha i Oskar Staier

 

Pamiątkowe dyplomy i nagrody dla II i III miejsca zostały wręczone 20 grudnia, a dla I miejsc w każdej kategorii wiekowej 21 grudnia podczas Jasełek.

KLASA VIIIB DWUJĘZYCZNA w roku szkolnym 2018/2019

Wyjazd klasy 8b dwujęzycznej i klasy 3e do DK Chwałowice 
na spektakl w języku angielskim pt. Peter Black

Dnia 27 listopada 2018 roku uczniowie klasy 8b i klasy 3e zobaczyli spektakl w języku angielskim
"Peter Black"
, czyli w polskim tłumaczeniu "Peter Black" to tytułowy bohater gry karcianej Czarny Piotruś.


Uczniowie zobaczyli historię człowieka, który w ciągu jednego, jedynego dnia stracił dosłownie wszystko. Zobaczyli jak bohater zaczynając wszystko od zera, motywowany podstawowymi potrzebami ludzkimi, takimi jak jedzenie, sen, ciepło, praca, przyjaciele - nauczył się cenić w życiu to co naprawdę ważne.

Mimo, że historia, w której bohaterowi zmienił się świat z dnia na dzień wydawała się trochę absurdalna, temat został przedstawiony z dużą dawką humoru, realnym postrzeganiem i refleksją. Młody widz doświadczył bezpośredniego kontaktu z językiem angielskim w atrakcyjnej scenicznej formie. Postaci, które pojawiły się w inscenizacji, swoją naturalnością i językiem stworzyły barwną paletę typów i charakterów, które zainteresują każdego widza w wieku szkolnym.

Spektakl Peter Black to 100% mówionego słowa w języku angielskim. Podzielony był na kilka części, w których pojawiły się postacie z wyraźną dawką scenicznego dramatyzmu, barwną wymową i odpowiednim akcentem.

Na końcu każdego aktu widzowie mogli usłyszeć w języku polskim résumé wydarzeń, które właśnie odegrały się przed nimi z wprowadzeniem do dalszej części fabuły, co pozwoliło uczniom ze słabszymi umiejętnościami lepiej zorientować się w całej treści przedstawienia.

Celem przedstawienia było umożliwienie uczniom doskonalenia znajomości języka angielskiego poprzez bezpośredni kontakt ze słowem mówionym. Jednocześnie artystyczne doznania, gra aktorska dostarczyły uczniom pozytywnych doświadczeń związanych z nauką języka angielskiego. 

Wycieczka klasy VIII dwujęzycznej do kina na film "Dywizjon 303"

18 września 2018 roku

Dywizjon 303 to ekranizacja książki Arkadego Fiedlera ukazująca heroiczną postawę polskich pilotów podczas II wojny światowej. Uczniowie dzięki temu mogli zobaczyć film oparty na historycznych wydarzeniach, a także sprawdzić znajomość języków obcych,
zwłaszcza języka angielskiego.

Zadaniem uczniów po obejrzeniu filmu było napisanie recenzji
w języku polskim i angielskim. Oto jedna z nich:

Projekty historyczno-językowe dotyczące wydarzeń
II wojny światowej.

DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH 2018 SP 36

26 września 2018 roku

Klasa VIIIb świetnie wypadła w szkolnych drużynowych rozgrywkach językowych.
Uczniowie z niezwykłym zaangażowaniem i pomysłowością przygotowali prezentację wylosowanego wcześniej kraju oraz znakomicie pradzili sobie z zadaniami językowymi.

 

I MIEJSCE - Berenika, Julia i Wiktoria/ FRANCJA

II MIEJSCE - Hania, Kacper, Oliwia/ NIEMCY

Niemieckie przysmaki - uczniowie przygotowali degustacje potraw.

KLASA DWUJĘZYCZNA w SP 36

W roku szkolnym 2017/2018 w naszej szkole została otwarta klasa VII dwujęzyczna.

 

CO TO ZNACZY DWUJĘZYCZNIE?

Nauczanie dwujęzyczne to nauczanie w języku polskim i w języku obcym, w tym przypadku w języku angielskim. Oznacza to, że lekcje wybranych przedmiotów prowadzone są w dwóch językach czyli cała lekcja nie musi być prowadzona w języku obcym, a o proporcjach między językami i formie decyduje nauczyciel, uzależniając to od poziomu i wiedzy uczniów.

DLACZEGO WARTO SIĘ UCZYĆ W KLASIE DWUJĘZYCZNEJ?

Nauczanie dwujęzyczne promowane jest w całej Europie od wielu lat, bowiem taka metoda sprzyja szybszemu i lepszemu opanowaniu przez uczniów języka obcego. Młodzież przyswaja różnego rodzaju treści w bardzo naturalnych sytuacjach, obcuje z językiem więcej, poznaje więcej słownictwa, ma więcej możliwości na posługiwanie się nim, na konwersacje.

W klasach bilingwalnych  dąży się do uzyskania przez uczniów nie tylko kompetencji językowej, ale także do poszerzania wiedzy o kulturze i historii kraju/ów języka docelowego. Uczniowie tych klas są otwarci na świat, na innych ludzi, często bardziej tolerancyjni i kreatywni. Nie skupiają się tylko na otaczającej ich rzeczywistości, lecz ciekawią ich również inne kraje i kultury.

JAKA JEST KLASA DWUJĘZYCZNA W NASZEJ SZKOLE SP36?

Przedmiotami nauczanymi dwujęzycznie w naszej szkole  są historia i geografia. Dwujęzycznie oznacza po polsku i po angielsku, w takich proporcjach, w jakich nauczyciel zdecyduje.

Zajęcia z języka angielskiego – w wymiarze 5 godzin tygodniowo - są tak zorganizowane i takie treści są wprowadzane, aby przygotowywać uczniów pod względem leksykalnym do zajęć dwujęzycznych. Oczywiście w ramach lekcji języka angielskiego nauczyciele ćwiczą wszystkie podstawowe kompetencje językowe, a więc mówienie, pisanie, czytanie i słuchanie.

W przypadku historii, po angielsku prowadzone są zajęcia tylko z historii powszechnej, historia Polski wykładana jest po polsku z elementami języka angielskiego. Na każdej lekcji uczniowie poznają zasób słów adekwatny do tematu i otrzymują listę słówek. Prowadzenie właśnie tego przedmiotu dwujęzycznie ma bardzo wiele zalet, ponieważ znajduje zastosowanie praktyczne głównie w trakcie wyjazdów za granice, zwiedzania muzeów, kontaktów z cudzoziemcami. Znajomość słownictwa jest możliwa do zweryfikowania (właśnie w trakcie zwiedzania, czytania ulotki turystycznej czy opowiadania o swoim kraju), nie ma zbyt wielu barier w samodzielnej nauce w domu.

Na zajęciach z geografii podobnie jak na lekcjach historii lekcje prowadzone są z elementami języka angielskiego z zakresu geografii powszechnej, natomiast geografia Polski jest wykładana w języku polskim. Komunikacja między uczniami a nauczycielem toczy się w obu językach, w zależności od charakteru lekcji czy potrzeb.

Materiały dydaktyczne na wszystkich zajęciach dwujęzycznych to zarówno polskie podręczniki, jak i źródła w języku angielskim. Nauczyciel dokonuje  doboru i tworzone są dodatkowe karty pracy.

W przyszłości absolwenci klasy dwujęzycznej w szkole podstawowej będą mogli kontynuować naukę w klasie dwujęzycznej w liceum o takim profilu.

Powodzenia! ☺ ☺ ☺

KONKURSY JĘZYKOWE W NASZEJ SZKOLE

DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH 2017 W SP 36

We wrześniu 2017 roku w naszej szkole obchodziliśmy DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH. Z tej okazji nauczyciele języków obcych zorganizowali rozgrywki językowe.

Każdą klasę reprezentowało 3 uczniów, pozostała część klasy kibicowała swoim zawodnikom. Wszyscy uczestnicy w klasach VII SP, II GIM brali udział w różnych konkurencjach, w których należało wykazać się nie tylko wiedzą z różnych języków, ale także z geografii, sportu, czy muzyki. Zadaniem uczniów było między innymi dopasowanie powitania do danego języka, stolic do kraju, zabytków czy potraw oraz pokazanie gestem i mimiką swojej drużynie postaci charakterystycznej dla danego kraju. Ponadto uczniowie musieli wykazać się znajomością utworów muzycznych i po usłyszeniu fragmentu piosenki podać nazwisko wykonawcy i tytuł piosenki. Nie było to łatwe zadanie. 

Wyniki rozgrywek drużynowych:

I miejsce - kl.IIC
II miejsce - kl. IIa i kl. IIe
III miejsce - kl. VIIb i kl. IIb

Klasy III gimnazjum brały udział w teście leksykalno-gramatycznym.

Oto laureaci konkursu:
1. Paulina Kempny
2. Zuzanna Fizia
3. Anna Staroch
4. Justyna Gajer
5. Dawid Kula

Klasy IVSP wykonywały plakaty o tematyce językowej, związane z kulturą krajów anglojęzycznych.

Gratulujemy!

 

ROZGRYWKI SCRABBLE PO ANGIELSKU

W tej najpopularniejszej na świecie grze słownej liczy się każde słowo! Przy całej swej prostocie gra niesłychanie wciąga. Jest znakomitym polem do pasjonujących pojedynków tęgich głów, a także do relaksujących rozgrywek z rodziną lub przyjaciółmi.

U nas w szkole uczniowie corocznie rywalizują drużynowo układając słowa PO ANGIELSKU!

Jest to sposób nie tylko na naukę języka angielskiego, poszerzanie zasobu słownictwa, ale przede wszystkim na dobrą zabawę!!!

 

ROZGRYWKI SCRABBLE 2017

Dnia 6 grudnia 2017 roku odbyły się MIKOŁAJKOWE ROZGRYWKI W SCRABBLE PO ANGIELSKU, a 13 grudnia rozgrywki finałowe.

W rozgrywkach finałowych udział wzięło 14 drużyn z kl. VII SP i kl. II i III gimnazjum.

Najlepsze okazały się drużyny z klas trzecich:

  • I miejsce - Wiktoria Pikulicka i Karol Mentlik z kl. IIIB
  • II miejsce - Agnieszka Henich i Sandra Borowska z kl. IIIE
  • III miejsce - Zuzanna Fizia i Anna Staroch z kl. IIID

Gratulujemy zwycięzcom, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie i wspólną zabawę.

KLASA DWUJĘZYCZNA NA SPOTKANIU Z IRLANDCZYKIEM

 

Dnia 14 marca 2018 roku naszą szkołę odwiedził Mark Henderson, z pochodzenia Irlandczyk, który od kilku lat mieszka w Rybniku.

Klasa VIIB, która jest klasą dwujęzyczną, miała okazję do spotkania z native speakerem i osłuchania się z akcentem i – przede wszystkim – żywym, codziennym językiem. Uczniowie dowiedzeli się wielu rzeczy na temat Irlandii, irlandzkich zwyczajów i historii. Podjęli także próbę nauczenia się kilku zwrotów po irlandzku. Chętnie też zadawali naszemu gościowi pytania i sami mogli sprawdzić swoje umiejętności językowe. Była to wyjątkowa lekcja języka angielskiego i irlandzkiego. 

Konkurs The Big Challenge to pierwszy internetowy konkurs języka angielskiego dla europejskich szkół.

Promuje naukę jezyka angielskiego w formie ciekawej i przyjemnej zabawy i jest doskonałym narzędziem, które motywuje uczniów do rozwijania swych umiejętności językowych. Co roku do konkursu przystępuje ponad 600.000 uczniów z kilku krajów Europy.

Nasza szkoła przystąpiła do konkursu po raz trzeci. W tym roku w konkursie wzięło udział 37 uczniów z klas VII SP oraz II i III gimnazjum. 

Z niecierpliwością będziemy oczekiwali na wyniki.

 

Klasa VIIB dwujęzyczna w American Corner Katowice

Klasa VIIB dwujęzyczna odwiedziła dziś Centrum Kultury i Informacji Amerykańskiej „American Corner” w Katowicach, które jest instytucją działającą na mocy umowy między Konsulatem Generalnym USA w Krakowie a Uniwersytetem Śląskim w Katowicach. Młodzież uczestniczyła w warsztatach kulturowo-językowych połączonych z zapoznaniem z bogatym księgozbiorem w języku angielskim stanowiącym kreatywną pomoc w nauczaniu języka i kultury Stanów Zjednoczonych.

Godło Polski Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach