Wycieczka do Gliwic klasy 2d

2021-10-11
Klasa 2 d na tle makiety

11.10.21r. byliśmy na wycieczce w Gliwicach, w Kolejkowie. Jest to realny świat pomniejszony 25-krotnie. Poruszają się po nim pociągi, samochody, pływają statki, latają samoloty. Dzięki ogromnej ilości scenek sytuacyjnych miniaturowy świat czasami cieszy, a czasami skłania do zadumy. Przestawione zostały zarówno sytuacje życia codziennego, jak i wyjątkowe zdarzenia. Usłyszeliśmy od przewodników masę ciekawostek związanych z przeszłością prezentowanych budynków. Poznaliśmy historię Śląska. Na ogromnej makiecie widać pracę rolników, hodowców gołębi, kolejarzy, budowlańców, mechaników, ratowników i wielu innych zawodów. Mieliśmy również okazję zobaczyć architektoniczne perełki Śląska w miniaturze: Nikiszowiec i kościół św. Anny, Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie, stację w Gliwicach, tutejszy Ratusz oraz maszt gliwickiej radiostacji, który jest najwyższą budowlą na świecie na makiecie kolejowej.
Mieliśmy również okazję uczestniczyć w warsztatach modelarstwa. Wykonywaliśmy modele śląskich kamienic, doskonaląc różne techniki pracy. Każdy uczestnik otrzymał Dyplom Młodego Modelarza, naklejki oraz wykonany przez siebie model kamienicy.
Z wycieczki wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń i bardzo zadowoleni.