Wycieczka klasy 6a do Kotliny Kłodzkiej

2023-05-12

„Po stronie złota”

Klasa 6a w dniach od  8 – 10 maja 2023 roku udała się na wycieczkę do malowniczych okolic Kotliny Kłodzkiej w poszukiwaniu złota i przygód.

W programie wycieczki znalazła się Kopalnia Złota w Złotym Stoku, spacer po parku w Lądku Zdroju i degustacja leczniczych wód siarczkowo – fluorkowych w Pijalni Wód Mineralnych, w przepięknym domu zdrojowym „Wojciech”. Największą atrakcją wycieczki była Czarna Żmija, czyli najdłuższa w Polsce zjeżdżalnia grawitacyjna.
Pędząc po torze o długości 950 metrów, z wiatrem we włosach i prędkością nawet do 40km/h można było podziwiać malowniczy widok z niecodziennej perspektywy. Była też piesza wędrówka i  zdobycie szczytu Czarnej Góry na własnych nogach. Jednym z odwiedzonych miejsc było Muzeum Minerałów w Stroniu Śląskim, gdzie był czas na pamiątki, upominki z wycieczki. Obowiązkowym punktem programu w tym regionie dla wszystkich rządnych przygód oraz miłośników osobliwej przyrody i historii naturalnej jest Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie. Zatem nie mogło zabraknąć wyprawy do jednej z największych i najgłębszych jaskiń w Polsce, gdzie można zachwycać się piękną i bogatą szatą naciekową. Ciekawą niespodzianką było przedstawienie, polegające na podświetlaniu ścian jaskiń przez różne kolorowe światła w rytm muzyki klasycznej.

Na wycieczce nie można było narzekać na brak zajęć. Było ognisko z pieczeniem kiełbasek, tańce i zabawy. Wieczorami czas upływał także na artystycznym działaniu,  zabawach na współpracę i integrację grupy, które prowadzone były przez panią Izabelę Karwot z Akademii Teatru i Sztuk Wrażliwych.  Grupa miała także okazję poznać panią Agnieszkę Kaczyńską, absolwentkę Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, która pracuje zawodowo jako kostiumograf, scenograf i dekorator wnętrz zarówno w filmie, serialach (m.in. „Na dobre i na złe”, czy „ Ranczo”) jak i spektaklach teatralnych. Tworzyła także kreacje oraz scenografię do teledysków takich wykonawców jak Anna Maria Jopek, Urszula, Bajm, Budka Suflera, czy Katarzyna Nosowska. Jest także autorką kostiumów i scenografii do spektakli w reżyserii pani Izabeli Karwot takich jak „Zielony Wędrowiec” czy „Złodzieje czasu”.

Podczas wycieczki zatrzymaliśmy się w Domu Gościnnym Villa Rosa, położonym pośród lasów i gór w malowniczej okolicy w Stroniu Śląskim. Magiczna sceneria, wspaniała pogoda, przytulne wnętrza, mili gospodarze i personel, smaczne, domowe posiłki i ciepła atmosfera sprawiły, że pobyt upłynął nam bardzo aktywnie i przyjemnie. Tutaj nie można było się nudzić!

Wrażenia uczniów:
Nasza wycieczka trzydniowa bardzo mi się podobała. Dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy i zobaczyłem piękne widoki. Pierwszego dnia byliśmy w Kopalni Złota, gdzie dowiedziałem się o tym że kiedyś do kopania używano techniki suchego kołka. Drugiego dnia byliśmy na lodach w Lądku Zdroju i jechaliśmy czarną żmiją. Trzeciego dnia byliśmy w Jaskini Niedźwiedziej gdzie zobaczyłem nietoperza i wiele innych atrakcji. Podsumowując: łóżka wygodne, jedzenie smaczne, a wrażenia niezapomniane! (Michał)

Wycieczka była bardzo ciekawa i bardzo nam się podobała. Najbardziej podobały nam się widoki z góry na którą wchodziliśmy choć ciężko było na nią wejść. Każda wycieczka była ciekawa i nam się podobała np. ta do kopalni złota.  Podobały nam się również wieczory, np. ognisko. Ogólnie cała wycieczka nam się podobała były ciekawsze i nudniejsze momenty, ale wycieczka była naprawdę super. (Alicja i Kaja)

Wycieczka bardzo mi się podobała. Było dużo ciekawych atrakcji m.in. Kopalnia Złota czy Jaskinia Niedźwiedzia. Obecna była także świetna atmosfera i dobra energia. Zajęcia z Panią Izą były fajne i zajmujące czas. Posiłki były pożywne i smaczne. (Zosia)

Pierwszego dnia wycieczki, przed zakwaterowaniem pojechaliśmy do Kopalni Złota.  Bardzo mi się tam podobało. Mogliśmy dowiedzieć się o historii kopalni i ją zwiedzić. Potem  przyjechaliśmy do naszego miejsca zakwaterowania, które było lepsze niż się spodziewałem. Tego dnia również napiliśmy się wody z uzdrowiska w Lądku Zdroju i zjedliśmy dobre lody, a wieczorem mieliśmy wieczór integracyjny.
Drugiego dnia zjeżdżaliśmy kolejką i weszliśmy na Czarną Górę, z której widoki były niesamowite. Pojechaliśmy także do Muzeum Minerałów gdzie mogliśmy kupić pamiątki. Wieczorem mieliśmy ognisko oraz zabawy integracyjne.
Trzeciego dnia spakowaliśmy się i byliśmy w jaskini niedźwiedziej, po której udaliśmy się do domu. Nie można zapomnieć o śniadaniach obiadach i kolacjach, które bardzo mi smakowały. Wycieczka bardzo mi się podobała i będzie to miłe wspomnienie. (Filip)

Nam bardzo się podobał pokój. Jedzenie było bardzo dobre. Z miejsc, które zobaczyliśmy to podobało nam się wszędzie, ale najbardziej w Jaskini Niedźwiedziej. Wejście na górę było dosyć męczące, ale widoki były piękne. W muzeum minerałów Iga kupiła sobie piękne minerały. Ogólnie bardzo nam się podobało i nie możemy się doczekać kolejnej wycieczki. (Iga i Maja)